Saros Körfezi ve Danişment Orman Kampı

İlk gezimde Çanakkale'den yola çıkarak gitmiştim Foça'ya kadar. İkincisinde güzergahı tersten yol adım. Son olarak Saros Körfezine geldim. Burada Orman Bakanlığı işletmesinde yer alan Danişment Orman Kampı yer alıyor. Orman içerisinde çadır alanlarının yer aldığı ve ormandan çıkar çıkmaz sıcak kumlara ayak basabildiğiniz bir ortam.
Oldukça geniş bir alana yayılmış, marketi, tuvaleti ve duşları olan bir kamp, ancak ben biraz titizimdir derseniz, diyeceğim zaten çadır size göre bir seçenek değil. :)
Danişment orman kampı ile ilgili birkaç hatırlatma yapmakta yarar var.
İlki tatil dönemlerinde (bayram vb.) epey kalabalık oluyor. İkincisi her ne kadar geniş bir araziye yaylmış da olsa market vb. imkanlara yakın yerlerde hemen bitişiğinize bir çadırın kurulması kaçınılmaz. Bilişik derken gerçekten bitişik. :)
Son olarak, aslında Danişment'in sorunu da değil bu Türkiyenin sorunu, Türkiyede ve Türk insanında kamp anlayışı; parasızların, ucuz ve kalitesiz, pis ve duyarsız tatil anlayışı.
Vakti zamanında aldığım koltuklarım ve masam ile portatif ve lüksü olmayan tatillere düşkünlüğümü doyasıya yaşama fırsatı buluyorum. Az biraz kahvaltılık, ekmek ve su, çoğu kez iyi ve mükellef bir yemeğin yerini tutuyor.

Çadırla tatilin en zor yanlarından birisi benim gibi hoşlanmayanlar için sanırım sıcak. Ancak orman kampları bu açıdan bir alternatif yaratıyor.
Bilgi için:
http://danismentormankampi.net/
https://eksisozluk.com/danisment-orman-kampi--1122023
http://danismentcamping.blogspot.com/2008/07/blog-post.html