Engereğin Gözü - Zülfü Livaneli

Okuluma gelip öğrencilerle söyleşi gerçekleştirdiği günden beri okumayı istediğim bir yazardı Zülfü Livaneli.
Yıllarca müziği ve duruşu ile çok büyük saygı duyduğum sanatçının yazar kimliği ile hiç tanışmamıştım. Yazarlığı hakkında ise pek çok farklı görüş dinlemiştim. Kimisi yazar olmaktan uzak olduğunu, kimisi yüzeysel bir üslubunun olduğunu, kimisi yalın anlatımıyla çok çarpıcı olabildiğini söylüyordu.
Benim ilgimi çeken nokta ise yazdığı konulardaki çeşitlilik oldu.
Okuduğum Engereğin Gözü, zamanı ve karakterleri yazın içinde gizlenmiş bir fonda Osmanlı İmpartorluğu'nda bir harem ağasının iç sesinden dönem ve dünya görüşü ile ilgili anlatımlar var.
İktidar hırsı, bu hırsın dalgalı hatta fırtınalı yansıları, iktidar çevresinde ateşe yanan pervaneler gibi üşüşen insanları konu ediniyor. Dolayısıyla bir tarihsel roman olmaktan öte olgusal ve tekrarlanan bir düşünce ve yaşayışı anlatmakta.
İlk okuduğumda daha yüzeysel algıladığım romanı, arkasında yer alan söyleşilerle ve yazarın düşünceleri ile birleştirdiğimde çok daha derin düşünme fırsatı buldum ve okumaktan mutlu oldum.
Tavsiye olunur.

Engereğin Gözü

Bilgi için: http://www.idefix.com/Kitap/Engeregin-Gozu/Zulfu-Livaneli/Edebiyat/Roman/Turkiye-Roman/urunno=0000000377026